Vilkår for brug af Cajour

  1. INTRODUKTION
    1. Disse vilkår fastsætter de juridiske rammer for Cajour ApS, CVR.nr. 41 96 99 38 (herefter "Leverandøren") cloudbaserede Software as a Service-løsninger (herefter "Løsningen"). Vilkårene med tilhørende databehandleraftale udgør sammen med det af Kunden accepterede tilbud Parternes "Aftale".

    2. Leverandøren forbeholder sig retten til at ændre disse betingelser - med undtagelse af databehandleraftalen - uden varsel. Det påhviler Kunden til enhver tid at holde sig ajour med de gældende vilkår.

  2. IKRAFTTRÆDELSE OG VARIGHED
    1. Aftalen træder i kraft som anført i det tilbud, som Kunden har accepteret.

    2. Aftalen fortsætter indtil den opsiges i overensstemmelse med pkt. 9. nedenfor.

  3. OMFANG AF LICENS
    1. Leverandøren har alle rettigheder, herunder immaterielle rettigheder og eventuel knowhow, til Løsningen og det tilhørende system og database.

    2. Med forbehold for Kundens endelige og effektive betaling af alle vederlag, omkostninger og udgifter opnår Kunden ved aftalens indgåelse en ikke-eksklusiv, tidsbegrænset og uoverdragelig brugsret til Løsningen. Medmindre andet udtrykkeligt er anført, dækker licensen den konkrete juridiske enhed, som har indgået aftalen med Leverandøren.

    3. Cajour tilbydes som en ubegrænset licens til en enkelt virksomhed. Virksomheden kan oprette en ubegrænset mængde medarbejdere, klienter og journaler. Ved upload af filer, herunder forsikringsdokumenter og øvelser, der overstiger et samlet forbrug af lagringsplads på 100 GB, forholder Cajour sig retten til at opsige aftalen efter forudgående dialog med kunden.

  4. OM LØSNINGEN
    1. Cajour er et intelligent journalsystem udviklet af terapeuter til terapeuter og alternative behandlere - med det simple formål: at gøre professionel journalføring til en leg.

    2. Løsningen er hosted på Amazon Web Services i Stokholm.

    3. Ved aftaleperiodens opstart vil Løsningen blive opsat til Kunden og indeholde de funktioner og moduler, som fremgår af det accepterede tilbud.

    4. Leverandøren er berettiget til, efter eget valg, løbende at ændre funktionaliteten og designet i Løsningen.

    5. Løsningen giver mulighed for, at Kunden kan integrere Løsningen med tredjepartsprogrammer. Kunden har ved brug af disse funktioner selv ansvaret for integrationens gennemførelse, og de data, der påvirkes i det integrerede system.

  5. PRISER OG BETALING
    1. Kundens brug af Løsningen forudsætter, at Kunden har tegnet et gyldigt abonnement for den pågældende periode. Såfremt Kunden ikke betaler den i aftalen fastsatte pris for brug af Løsningen i fulde og i rette tid, er Leverandøren berettiget til at lukke helt eller delvist for Kundens adgang til Løsningen, indtil det skyldige beløb er modtaget hos Leverandøren. Leverandøren forbeholder sig også retten til, med et rimeligt varsel, at foretage ændringer i prisen for abonnementet for Løsningen.

    2. Abonnementsprisen er 188 kr. pr. måned ekskl. moms.

    3. Såfremt Leverandøren yder bistand, som ikke er omfattet af den aftalte abonnementsydelse, afregnes dette efter medgået tid efter de til enhver tid gældende timetakster for konsulentbistand.

    4. Alle priser er angivet i danske kroner og er eksklusiv moms. Priserne er månedspriser og kan justeres fra måned til måned. Priserne kan variere fra land til land. Allerede betalte abonnementsperioder vil ikke blive berørt af løbende prisændringer.

  6. VEDLIGEHOLDELSE OG OPDATERINGER
    1. For at holde Løsningen optimalt kørende og sikre mere værdi for Kunden, er det nødvendigt løbende at vedligeholde både hardware og software. Det tilstræbes at udføre opdateringer uden gene for Kunden, men det kan være nødvendigt at lukke for adgangen til Løsningen i en begrænset periode for at udføre disse. I tilfælde af lukning vil dette i videst muligt omfang ske uden for almindelig kontortid.

  7. SUPPORT OG SLA
    1. Leverandøren yder support for fejl og mangler pr. e-mail på almindelige arbejdsdage i tidsrummet (CET & CEST) [8:30] til [16:00] ("Åbningstiden").

      Kriterium Reaktionstid inden for Åbningstiden Løsningstid
      Prioritet 1
      Kritisk
      • Nedbrud på system
      • Alle brugere i samme funktion er forhindret i at udføre deres arbejde
      • Fejl med forretningskritisk konsekvens
      • Manglende adgang til relevante data
      < 4 t Der arbejdes uafbrudt indtil fejl er udbedret – fortsættes også uden for Åbningstiden
      Prioritet 2
      Hastesag
      • Forøgede svartider som belaster forretningskritiske funktioner
      • Flere brugere i samme funktion er forhindret i at udføre deres arbejde
      • Overvågningssystemer viser generelle fejl/lang svartid, som berører brugerne
      < 4 t Der arbejdes indenfor Åbningstiden indtil løsning eller "workaround" er implementeret
      Prioritet 3
      Standard
      • Arbejde afbrudt, men der findes alternative arbejdsmåder
      • Problemet vedrører én eller flere brugere, som er generet i at udføre sit arbejde og kun kan anvende systemet i et begrænset omfang
      • Lange svartider i applikationen eller lignende, men der er øvrige opgaver, som kan udføres samtidig
      < 3 dage Opdatering lanceret inden for 14 dage
      Prioritet 4
      "Workaround"
      • Fejl som skal udbedres, uden at udbedringen haster, og som er omgået ved at anvende systemet på en måde, som ikke er den reelle hensigt
      • Brugeren har problemer med applikationen, som påvirker arbejdet, men som kan accepteres midlertidig
      < 5 dage Næste opdatering
    2. Leverandørens aftale om driftsstabilitet forudsætter at underleverandørens (Amazon Web Services) SLA er overholdt. Underleverandørens SLA er tilgængelig på adressen: https://aws.amazon.com/compute/sla/

    3. Leverandøren tilstræber højst mulig driftsstabilitet for Løsningen. Leverandøren tilstræber indenfor Åbningstiden en oppetid for Løsningen på 99,5% pr. måned, medmindre nedetid skyldes forhold udenfor Leverandørens kontrol, herunder men ikke begrænset til forhold vedrørende Leverandørens infrastruktur og underleverandører, og som Leverandøren ikke kunne eller burde have taget højde for.

    4. Leverandøren tilstræber at gemme daglige backups af kundernes data med mindst 30 dages retention.

  8. KUNDENS ANSVAR
    1. Kunden er til enhver tid selv ansvarlig for og skal bære omkostningerne for at kunne have den nødvendige maskine- og netværkskapacitet i sit eget IT-miljø for at kunne bruge Løsningen optimalt, inklusive fremtidige opdateringer.

    2. Løsningen må ikke bruges til nogen former for ulovlige, pornografiske, skadelige, racistiske, chikanerende, voldelige, truende eller lign. formål eller i øvrigt bruges til at sende vira, spam eller bruges til at skade tredjemand. Såfremt Kunden opererer i flere lande og anvender Løsningen i disse lande, er Kunden selv forpligtet til at overholde de relevante landes love ved brugen af Løsningen.

    3. Løsningen må ikke anvendes såfremt Kunden udbyder tjenester i direkte konkurrence med Leverandøren. Kunden er forpligtet til at underrette Leverandøren, hvis dette er tilfældet, og omgående ophøre med at anvende Løsningen.

    4. Løsningen må ikke uden direkte skriftligt samtykke fra Leverandøren modificeres, tilrettes eller på anden måde påvirkes, således at dele af systemet omgås eller erstattes af andre tjenester, f.eks. ved hjælp af API, scripts eller andre automatiske processer.

  9. OPHØR AF AFTALTEN OG EXIT
    1. Aftalen kan opsiges til enhver tid af Parterne med løbende betalingsperiode af en måneds varsel.

    2. Parterne kan tillige ophæve Aftalen, såfremt den anden part væsentligt misligholder sine forpligtelser i medfør af Aftalen.

    3. Kunden har ved ophør af aftalen mulighed for at foretage én (1) gratis eksportsession af sine data fra Løsningens database, som Kunden kan tage med sig. Yderligere eksportsessioner af Kunden faktureres særskilt. Leverandøren sikrer, at Kunden har mulighed for at foretage eksport af sine data i op til én (1) måned efter Aftalens ophør. Det er Kundens eget ansvar at sikre, at dataene trækkes ud af Løsningen og at dette sker inden for den angivne periode.

  10. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER OG SIKKERHED
    1. I forbindelse med at kunne levere Løsningen vil Leverandøren behandle Kundens personoplysninger. Kunden er dataansvarlig for den behandling af personoplysninger, som foretages i Løsningen, og Leverandøren er databehandler for Kunden.

    2. Leverandørens behandling af Kundens personoplysninger er reguleret nærmere i separat aftale indgået mellem Parterne (Databehandleraftale). Databehandleraftalen indeholder særskilt regulering af ændring og opsigelse af Databehandleraftalen.

    3. Forinden ibrugtagning af Løsningen skal kunden foretage en risikovurdering for at kunne vurdere niveauet af sikkerhed, som er påkrævet for at kunne beskytte Kundens data, som uploades på Løsningen, navnlig når dette vedrører personoplysninger. Leverandøren skal underrettes af Kunden, såfremt risikovurderingen kræver implementering af yderligere sikkerhedsforanstaltninger, og Kunden skal bære omkostningerne herfor.

    4. Kunden er ansvarlig for at opretholde sikkerheden på sin konto og adgangskode. Leverandøren er ikke ansvarlig for ethvert tab eller skader som følge af Kundens manglende overholdelse af denne sikkerhedsforpligtelse.

    5. Uanset pkt. 10.3 ovenfor skal Leverandøren forsøge at opretholde kommercielt rimelige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte alle data, der er i dets besiddelse eller kontrol, eller i besiddelse eller kontrol af sit personale, fra uautoriseret adgang, brug, kopiering eller videregivelse.

    6. Leverandøren kan til enhver tid ændre eller opdatere Kundens kontologins og adgangskoder samt login og adgangskoder for autoriserede brugere i løbet af abonnementet eller prøveperioden.

  11. ANSVARS- OG ERSTATNINGSBEGRÆNSNING
    1. Parterne ifalder erstatningsansvar i henhold til dansk rets almindelige regler med de i disse vilkår angivne ansvarsbegrænsninger og -fraskrivelser.

    2. Leverandøren er ikke ansvarlig for Kundens manglende opfyldelse af minimumssystemkrav til brug for Løsningen.

    3. Leverandøren hæfter ikke for indirekte tab eller følgeskader. Tab af forretningsmuligheder, tab af fortjeneste, tab af goodwill, tab af data, herunder tab i forbindelse med genskabelse af data, tab af renter og bod betalt af/til tredjemand, samt omkostninger til reetablering og geninstallering mv. betragtes under alle omstændigheder som indirekte tab eller følgeskader.

    4. Leverandørens erstatningsansvar over for Kunden kan, uanset årsagen til skaden, aldrig overstige det laveste af følgende beløb; (i) de seneste 6 måneders indbetaling fra Kunden, eller (ii) DKK 10.000,00.

    5. Leverandøren er ikke ansvarlig over for Kunden, når der indtræder omstændigheder, som hindrer eller udsætter Leverandørens opfyldelse af sine forpligtelser, herunder bl.a. krig, mobilisering, oprør og uroligheder, terroraktioner, naturkatastrofer, strejker og lockouts, vira, hacking, spamming, nedbrud eller anden uforudset og ekstraordinær belastning af de it-systemer eller telenet som Leverandøren anvender, påbud fra offentlige myndigheder og rettighedshavere, eller andre omstændigheder, som Leverandøren ikke har direkte kontrol over. Såfremt en eller flere af de forannævnte omstændigheder indtræder, er Leverandøren efter eget valg berettiget til at udskyde leveringen af sine ydelser eller til ansvarsfrit at annullere aftalen. Kundens modydelse suspenderes i samme tidsrum.

  12. LICENS OG IMMATERIELLE RETTIGHEDER
    1. Kunden har ejendomsrettighederne over de data, som Kunden uploader i Løsningen. Kunden giver dog Leverandøren en ikke-eksklusiv licens til at benytte Kundens data i anonymiseret form. De rettigheder, Leverandøren har, er dog under alle omstændigheder begrænset til at drive, fremme og udvikle Løsningen, og må aldrig medføre, at Kundens fortrolige data bringes til tredjemands kendskab i et ikke-anonymiseret format.

    2. Hver part kan bruge den anden parts logo, navn og varemærke til markedsføringsformål på hjemmesider, markedsføringsmateriale, nyhedsbreve, salgsmateriale og -rapporter, så længe at dette foretages i overensstemmelse med god skik, for at signalere et positivt samarbejde mellem den anden part for omverdenen.

  13. OVERDRAGELSE AF AFTALEN
    1. Kunden er ikke berettiget til at overdrage aftalen til tredjemand uden Leverandørens forudgående skriftlige samtykke.

    2. Leverandøren er dog berettiget til at overdrage Løsningen med tilhørende aftaler, data og indhold, såfremt overdragelsen sker i forbindelse med en virksomhedsoverdragelse eller lignende omstændigheder.

  14. LOVVALG OG VÆRNETING
    1. Enhver tvist mellem parterne skal behandles efter dansk ret ved de danske domstole i den retskreds, hvor Leverandøren har hovedsæde, såfremt Parterne ikke kan løse den opståede tvist ved mindelighed.

Simple Journal & Calendar Software
Funktioner Priser Log ind